vrijdag 18 december 2015

Feestdagen(stress). Over kerk, outfits, kerstkaarten en veel (lekker) eten. Deel 1

Uiteraard kan in deze periode een Kerst-blog niet ontbreken. Maar voor veel mensen is dit ook een behoorlijk stressvolle tijd. Want met veel (veelal) leuke dingen in een relatief korte periode moet je de zaken goed organiseren. En ja, dat is natuurlijk een enorm luxe-probleem. Dat realiseer ik me zonder meer. Want in deze dagen realiseer ik me eens te meer hoe blij ik mag zijn met alles wat ik heb. Een lieve man, een gezonde zoon, een gezellige (schoon-)familie en een prachtig huis. Materieel kan ik mezelf gerust rijk noemen. En dan probeer ik me ook spiritueel een beetje op te laden in deze periode. Want ik weet dat ik dat nodig heb.

Mijn programma begint op zondag 13 december met een kerkdienst waar ik aan meewerk. In deze viering staat de ontmoeting tussen Elisabet en Maria centraal. Wij hebben als motto voor de dienst: "De Geest doet (van zich) spreken". Kunnen wij nog geïnspireerd raken door de Kerstboodschap? Of geloven we het allemaal wel? Waar vinden wij ons enthousiasme (in-theos(God)-zijn)?

Omdat 13 december zondag Gaudete (Verheugt u) is, ook wel roze zondag in de Advent genoemd, wilde ik graag een outfit met roze en een beetje paars erin dragen. Maar omdat het bij ons in de kerk best fris kan zijn, koos ik voor mijn nette zwarte pantalon van Mexx met mijn zwarte enkellaarsjes van Tamaris en een leuke multi-color top van Paprika (www.paprika-shopping.be). Met zilveren oorbellen met een paars steentje in mijn oren was ik er helemaal klaar voor.









In de tussentijd zullen we ook onze kerstkaarten moeten adresseren, schrijven en versturen. Wij zijn nog (deels) van de ouderwetse papieren kerstkaart. De eerste hebben we ook al mogen ontvangen. Ik vind sowieso post krijgen meestal erg leuk (tenzij het rekeningen of enveloppen van de Belastingdienst zijn). En dan maar hopen dat onze adreslijst nog enigszins up to date is. Want niks is vervelender dan kaarten versturen naar het verkeerde adres. Ik ben overigens ook heel benieuwd hoeveel kaarten voor ons rijtje (1 t/m 1d) of de vorige bewoners bij ons in de brievenbus belanden.

Op donderdag 17 december was ik te vinden in de kapel van het Stanislas College Westplantsoen voor de jaarlijkse Kerstakadoremie, waar we met koor en orkest enkele stukken spelen en samenzang begeleiden. Dresscode is zwart met een vleugje rood.
Ik heb gekozen voor een zwart jurkje van Junarose, een dunne zwarte panty en wijnrode enkellaarsjes van Soho (via www.vd.nl). In mijn oren oorbellen met rode bling-kersjes van Topvintage (www.topvintage.nl)





Vrijdagochtend 18 december was ik gevraagd op mijn viool enkele kerstliedjes te spelen bij de Kerstviering op de peuterspeelzaal waar onze peuter naar toe gaat. Dus weer een gezellige boel, een verhaal, liedjes met gitaarbegeleiding, een beker chocolademelk en kerstkoekjes. En elke peuter kreeg een mooi boekje met het kerstverhaal mee naar huis.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten