zondag 7 mei 2017

Het belang van goede lingerie

Oh, wat heb ik ze soms vervloekt! Ja, echt waar. Lijkt het wel alsof in Hollywood alleen de dames met het diepste decolleté worden aangenomen, in de dagelijkse realiteit is het vaak helemaal geen pretje. Kijk in dat verband vooral ook eens het filmpje van lingerieproducent PrimaDonna dat recent rondging op Facebook, over mannen die het gewicht van borsten ervaren. https://youtu.be/e2TBaaUPyY8

Ja, deze post gaat over tieten, tata's, borsten, de ladies of meisjes, welke bijnaam je ze ook wilt geven. Die van mij begonnen redelijk vroeg met groeien. Al snel zat ik op een volle D+-cup. En in die tijd had je dan keuze tussen zwart, wit of huidskleur in model harnas. Niet echt leuk natuurlijk bij gym in de kleedkamer, vooral wanneer ik de vlotte modelletjes zag van de meiden die wel bij H&M of Livera konden slagen. Ik was dan ook zo trots als een pauw toen mijn moeder een lichtblauw geruit setje met shortje vond in mijn maat! Wat was ik blij, ik deed eindelijk mee.

En daarmee kom ik meteen op het onderwerp van mijn post. Het belang van goede lingerie, en dan met name goede beha's. Gelukkig heb ik van huis uit steeds meegekregen hoe belangrijk het is dat een beha goede steun geeft. En uiteraard zal ik daarmee best wel eens de mist zijn ingegaan, zeker wanneer ik weer op zoek was naar een leuke set in een spannend kleurtje of motiefje. Want de grotere ketens zijn (nog steeds) niet echt berekend op 'moeilijke maten' (ik bedoel daarmee vooral smalle onderwijdte en grote cup of juist omgekeerd).

De laatste jaren zie je echter dat hier verandering in komt en dat stoere vrouwen het heft in eigen hand nemen en een winkel opzetten met wat ze zelf missen bij de reguliere lingeriezaken. In Amsterdam is dat Beatriz Mora van Betty's Boops (http://www.bettysboops.nl) en in Rotterdam zit sinds december 2016 SuperBra van Floor van de Pavert (http://superbra.nl).
In Delft zat ook nog Cups4curves (http://www.cups4curves.nl/index.php?route=common/home) maar sinds zij de stenen winkel heeft gesloten werkt ze als webwinkel+ waarbij ze op afspraak lingerieparty's geeft of een-op-een advies aan huis. Misschien wel een leuk idee om een keer te doen. Interesse? Reageer dan hieronder!

Vorige zomer ben ik met vriendin Linda (www.mamaliefde.nl) al eens bij Betty's Boops geweest en ontzettend leuk geholpen en waanzinnig goed geslaagd. Het merk Fantasie zat bij mij erg goed en daar gingen er twee van mee naar huis. De Fantasie Jacqueline Lace in navy en de Fantasie Kimberley met bloemetjes.
Zo blij mee. Want goede lingerie geeft steun, zorgt dat je je lekker voelt en ja, ook je kleding zit vaak meteen een stuk beter met de juiste foundation. Net als bij make-up trouwens.



Vandaag nam ik de kans waar om ook eens in Rotterdam te gaan kijken, bij SuperBra dus. Na een korte wandeling door Rotterdam-Noord/Crooswijk stonden we voor de winkel. Ruim opgezet, overzichtelijk en meteen in het oog springend de diversiteit aan lichaamsvormen en -kleuren van de etalagepoppen en de vrolijk gekleurde beha's en bijpassende broekjes op het rek erachter.


Ik werd geholpen door Floor zelf en na mijn maat gevraagd te hebben ging ze op zoek naar een aantal mooie beha's voor mij. En de eerste die ze vond was meteen favoriet! De Opium van het Poolse merk Ewa Michalak (https://www.ewa-michalak.pl/main-eng.html) in het zogenoemde S-model was meteen bingo. Ik moest wel een cupmaat groter, maar toen zat ie meteen ook perfect! Broekje erbij en klaar is Mech.

En ook een nieuwe techniek geleerd om je beha aan te trekken: scoop en swoop. NIET meer je beha achterop je rug vastmaken en omklappen dames!!! Dat is dus heel erg slecht voor je beugels. Bandjes over je schouder, de borsten vanaf onder de oksel flink naar binnen en omhoog brengen en dan de haakjes aan de achterkant vastmaken. Enige gewenning en oefening vereist, maar ik moet zeggen dat het snel went.

En nu komt het: in deze set voelde ik me zo comfortabel dat ik een beetje grappend riep dat ik hierin wel op de foto wilde. Nou, dat kon. Ik ben dus erg enthousiast over de service en de kwaliteit van de spullen. En ook de prijzen zijn fijn, want Floor hanteert een bovengrens van ongeveer 70 euro. Dus voor iedere vrouw is er wel iets te vinden. En is je maat er niet? Dan probeert ze m gewoon voor je te bestellen.

Dus kun je niet meer slagen bij de reguliere lingeriezaken en wil je graag modieuze en sexy lingerie die jou op het lijf geschreven is? Ga dan zeker eens langs bij Betty's Boops of bij SuperBra.


[deze blog is absoluut niet gesponsord door de beide lingeriezaken en ik heb deze op eigen initiatief geschreven. Alles wat hier staat is dus volledig mijn eigen mening, eerlijk en ongecensureerd]



Geen opmerkingen:

Een reactie posten